By WACSOF-FOSCOA 10 January, 2023 36

DOWNLOAD FILE

IN MEMORY OF DR EMMANUEL OKORODUDUHEAD OF DIVISION OF GOVERNANCE

It is with great shock and deep sadness that the WEST AFRICAN CIVIL SOCIETY FORUM (WACSOF) received the news of the demise of Dr EMMANUEL OKORODUDU, Head of the division of Governance at ECOWAS.

Dr Okorodudu was a faithful partner and a strong supporter of WACSOF and the West African Civil Society. He was instrumental of helping WACSOF in the promotion and sensitization of the ECOWAS Protocol of Democracy and Good Governance. Dr Okorodudu helped on the development of the West African Human Rights report and developing mechanisms to protect human right activists. His passage is a big lost for us and the Civil Society.

WACSOF commiserates with the family, the ECOWAS community and the Civil Society community. May his Soul Rest in Peace.

ABOUT WACSOF : With more than 1000 Member Organizations, the WEST AFRICAN CIVIL SOCIETY FORUM (WACSOF) is the umbrella network of the Civil Society in West Africa, covering 18 thematic areas, with representation in 15 countries of ECOWAS. WACSOF is the channel for institutionalized dialogue between civil society organizations and ECOWAS. WACSOF builds capacity, advocates, mobilizes civil society, engages in the formulation, implementation, monitoring and evaluation of policies for a prosperous, stable and peaceful Africa. WACSOF is an excellent channel, a one-stop-shop for systematic engagement between institutions and civil society organizations, for impactful results. www.Wacsof-Foscao.Org

****************************************************

EN FRANÇAIS : À LA MÉMOIRE DU DR EMMANUEL OKORODUDU CHEF DE DIVISION GOUVERNANCE DE LA CEDEAO #2023-4

C'est avec un grand choc et une profonde tristesse que le FORUM DE LA SOCIETE CIVILE OUEST-AFRICAINE (FOSCAO) a appris la nouvelle du décès du Dr EMMANUEL OKORODUDU, Chef de la Division de la Gouvernance de la CEDEAO.

Le Dr Okorodudu était un partenaire fidèle et un fervent défenseur du FOSCAO et de la société civile ouest-africaine. Il a contribué à aider le FOSCAO dans la promotion et la sensibilisation du Protocole de la CEDEAO sur la Démocratie et la Bonne Gouvernance. Le Dr Okorodudu a contribué à l'élaboration du rapport sur les droits de l'homme en Afrique de l'Ouest et à l'élaboration de mécanismes pour protéger les militants des droits de l'homme. Son décès est une grande perte pour nous au FOSCAO et la société civile.

Le FOSCAO sympathise avec la famille, la communauté de la CEDEAO et la communauté de la société civile. Que son âme repose paix.

À PROPOS DU FOSCAO: Avec plus de 1000 Organisations membres, le FORUM DE LA SOCIÉTÉ CIVILE DE L’AFRIQUE DE L’OUEST (FOSCAO) est le réseau faîtière de la société civile en Afrique de l'Ouest, couvrant 18 domaines thématiques, avec représentation dans les 15 pays de la CEDEAO. Le FOSCAO est le canal de dialogue institutionnalisé entre les organisations de la société civile et la CEDEAO. Le FOSCAO renforce les capacités, fait des plaidoyers, mobilise la société civile, s’engage dans la formulation, la mise en œuvre, le suivi et l’évaluation des politiques pour une Afrique prospère, stable et en paix. Pour les partenaires institutionnels, Le FOSCAO est un excellent canal, un guichet unique pour un engagement systématique entre les institutions et les organisations de la société civile, pour des résultats percutants. www.Wacsof-Foscao.Org